דף הבית >> משרד הביטחון
 
משרד הבטחון
משרדנו עוסק ונותן שירות משפטי ומתמחה בייצוג נפגעים בתביעות כנגד משרד הביטחון.

קיימת חשיבות רבה לייעוץ משפטי כבר בשלב הראשוני לתביעת משרד הביטחון ועל כן משרדנו מעניק חינם וללא כל התחייבות ייעוץ אישי ראשוני בטלפון, דרך האתר ובפגישה במשרד.

הזכאות לתביעה: חוק הנכים (תגמולים ושיקום) תשי"ט-1959 (נוסח משולב) מסדיר את כל הזכויות להן זכאי מי שנפגע עקב השירות הצבאי ובמהלכו.
החוק מאפשר לכל משרתי כוחות הביטחון לתבוע את משרד הביטחון ולקבל פיצוי כספי וזכויות נוספות.
בהתאם לחוק ולהרחבות שונות זכאים לתבוע כל משרתי הצבא הסדיר, קבע וכוחות המילואים, כוחות המשטרה, משרתי השב"ס, השב"כ והמוסד לרבות מתנדבים לכוחות הנ"ל.
יש לשים לב כי חוק הנכים מכסה כל פציעה או מחלה שנגרמה במהלך השירות ועקב השירות , לרבות פציעה שנגרמה בדרך אל מקום השירות או בחזרה ממנו , וכן פציעות שנגרמו במהלך חופשה מאושרת (בתנאים מסוימים).

הגשת התביעה: השלב הראשון בהגשת התביעה הוא מילוי טפסי תביעה להכרת זכות נכה, להם יש לצרף את כל המסמכים התומכים בתביעה. קצין התגמולים בוחן את התביעה ומחליט האם להכיר בפציעה או במחלה ככזו אשר ארעה במהלך ועקב השירות. קצין התגמולים נעזר לצורך החלטתו ברופא מומחה מטעמו הקובע את הקשר הסיבתי בין הנזק לשירות .
במידה וקצין התגמולים דוחה את התביעה קיימת זכות ערעור.
במידה וקצין התגמולים מקבל את התביעה מגיעים לשלב השני בו נבחנת הפגיעה על ידי ועדה רפואית הקובעת את שיעור הנכות שנותרה לנפגע עקב התאונה/המחלה. גם על ממצאיה ניתן לערער.

בתביעות כנגד משרד הביטחון יש להוכיח אם כן את החבות – קרי שהאירוע קרה תוך כדי ועקב השירות הצבאי , וכן להוכיח את הנזק שנגרם ואת הקשר הסיבתי בין השירות לבין הנזק.

מסמכים לאיסוף: בכל אירוע של פגיעה ואפשרות לתביעה כנגד משרד הביטחון יש צורך לאסוף מיד את כל המסמכים הרלוונטיים לפגיעה הראשונית. ישנה חשיבות מכרעת לאיסוף מלוא התיקים והרשומות הרפואיות הן מעברו של הנפגע והן מתקופת השירות הצבאי.(שכן קיימת אפשרות לקבל פיצוי גם בגין החמרה של מצב קודם).

יש לדאוג למלא מיד ובסמוך ככל האפשר לפגיעה דו"ח פציעה , עליו יחתום גם המפקד .באם ישנם עדים לאירוע - יש לקבל את פרטיהם. באם לא קיימים עדים - ואנו נסמכים על הרשומות הרפואיות בלבד, יש לאסוף הכל - גם בדיקות שאינן רלוונטיות לפגיעה עצמה. יש לדאוג לתיעוד ראשוני מוקדם ככל האפשר ברשומות הרפואיות שכן הדבר יעזור להוכיח את התביעה בשלבים מאוחרים.

יש לזכור כי כל תיעוד שייאסף בשלבים הראשונים יעזור להוכיח את החבות לפיצוי בשלבים המאוחרים ויקשה על משרד הביטחון להתנער מאחריותו לפיצוי.

בכל תביעה יש להוכיח כי הפגיעה ארעה תוך כדי ועקב השירות  ,את הנזק שנגרם לנפגע ואת הקשר הסיבתי לתאונה או למחלה - ועל כן יש לאסוף מסמכים רלוונטיים - תעודות רפואיות ראשוניות, הפניה לחדר מיון, דוח הפינוי באמבולנס מזירת האירוע,  חומר רפואי מרופא היחידה, הפניות לרופאים מומחים, חומר רפואי מרופאים מומחים, תוצאות בדיקות רפואיות רלוונטיות,את מלוא התיק הרפואי מעברו של הנפגע, וכן את התיק הרפואי הצבאי .

בנוסף יש לאסוף קבלות המעידות על הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה והוצאות בגין שכירת עזרה בתשלום ("עזרת צד ג'") ולאחר גיבוש מלוא הנזק יש לעמוד בפני מומחה רפואי לשם מתן חוות דעת.לעיתים יש לעמוד בפני מומחה אך ורק לצורך מתן חוות דעת בעניין הקשר הסיבתי והדבר נעשה עוד בטרם גיבושו של הנזק.

מומחים רפואיים: בתביעות כנגד משרד הביטחון חוות הדעת הרפואית הינה לעיתים קרובות לב ליבו של התביעה. היא אמורה להוכיח גם את הקשר הסיבתי וגם את הנזק.

המשרד נותן מענה מלא ללקוח ועובד עם המומחים הטובים ביותר בישראל המוכרים על ידי בתי המשפט השונים בכל התחומים הרלוונטיים לפגיעתו של הנפגע ברשלנות הרפואית.

בתביעות כנגד משרד הביטחון נגזר הפיצוי לנפגע בעיקר משיעור הנכות שתקבע על ידי המומחה הרפואי ועל כן משרדנו שם דגש מיוחד בנושא זה ועובד אך ורק עם מומחים בעלי שם המוכרים על ידי בתי המשפט השונים, לשם מתן חוות דעת רפואיות בכל תחומי הרפואה ובהתאם למצב הלקוח.

במקרה של תביעה בגין גרימת המחלה או החמרה שלה  חוות הדעת הרפואית תכלול פרק בנושא הקשר הסיבתי לשירות הצבאי ועל כן קיימת חשיבות לבחירת המומחה המתאים.

בכך למעשה אנו נותנים ללקוח מעטפת מלאה וליווי צמוד מרגע הפניה הראשונית ועד קבלת הפיצוי.

הפיצוי: הפיצוי הניתן בסופו של דבר בתביעה לפי חוק הנכים כאמור קשור בטבורו לשיעור הנכות שנפסק על ידי המומחה הרפואי. הפיצוי ניתן החל מנכות של 10%. נכות הקטנה מ 10% לא תפוצה.
עד שיעור נכות של 19% יהיה זכאי הנפגע לסכום חד פעמי . מעבר לכך יהיה זכאי הנפגע לסכום חודשי קבוע.
בנוסף זכאי מי שהוכר כנכה משרד הביטחון לטיפולים רפואיים כולל טיפולים משלימים ולהטבות רבות נוספות עפ"י חוק – כגון פטור מתשלום אגרת טלויזיה , הנחות בתשלום ארנונה (בהתאם לשיעור הנכות) , תו נכה , קניית רכב ללא מיסים והטבות רבות ומגוונות נוספות.
כמו כן זכאי נפגע שהשתכר קודם לפגיעתו גם לתשלום בגין אבדן הכנסה .

קיימת חשיבות מרובה לבחירת עורך הדין הנכון לטפל בתביעתך !

רק עורך דין מומחה לנזיקין מכיר את כל רזי הטיפול המשפטי בתביעות כנגד משרד הביטחון על מנת למקסם את גובה הפיצוי שניתן בהתאם לנסיבות המקרה ולנזק שנגרם.

משרדנו מזמין אותך חינם וללא כל התחייבות לפגישת ייעוץ ראשונית. ניתן להתייעץ גם דרך האתר וכן טלפונית.

 

 
   
 

 
עובד מוסך נפגע במהלך תיקון משאית וקיבל פיצוי בסך של 5,597,751 ₪.
-------------------------
עובד כבן 50 נפגע כתוצאה מהחלקה ונפילה בעבודה וקיבל פיצוי בסך 2,598,279 ₪.
-------------------------
ילד נהרג כשנפל עליו צמיג, עזבונו יקבל 1,552,548 ₪.
-------------------------
הולכת רגל נפגעה בתאונת דרכים וקיבלה כמיליון ₪.
-------------------------
נהרג בתאונת דרכים ועזבונו קיבל סך של 788,935 ₪.
------------------------- צעירה נפגעה בתאונת אופנוע 20% נכות וקיבלה 800,000 ₪.
-------------------------
נפגע בת.ד. נזק נפשי בלבד וקיבל פיצוי בסך 473,404 ₪.
-------------------------
עובדת שהחליקה מסולם בעת החלפת נורה קיבלה כחצי מיליון ₪.
------------------------- צעיר חרדי נפגע בתאונת דרכים, 10% נכות וקיבל 332,320 ₪.
-------------------------
צעיר נפגע בתאונת אופנוע, 10% נכות וקיבל כ- 300,000 ₪.
-------------------------
אב שלא היה מעורב ולא ראה את התאונה שבה בנו קיפח את חייו קיבל סך של 291,246 ₪.
-------------------------
עובד בן 50 שנפגע בתאונת עבודה 10% נכות קיבל 300,000 ₪.
-------------------------
הולכת רגל נפגעה בתאונת דרכים וקיבלה פיצוי בסך של 222,678 ₪.
-------------------------
תלמיד נפל בבית הספר וקיבל פיצוי בסך של 140,000 ₪.
-------------------------
נפגעה בתאונת דרכים – 9% וקיבלה פיצוי בסך של 150,000 ₪.
לפרטים >>
-------------------------
קשיש נפגע בתאונת דרכים וקיבל סך של 150,638 ₪.
-------------------------
תלמיד נפגע במהלך הפסקה וקיבל 155,000 ₪.
-------------------------
המועצה הדתית שילמה פיצוי בגין אי מציאת קברים בסך של 167,000 ₪.
לפרטים >> א', ב', ג'
-------------------------
  הוברמן – משרד עורכי דין ונוטריון
עכו, רחוב בן-עמי 27, ת.ד. 2235, מיקוד 24105
info@hoberman.co.il ,טלפון רב קווי. 04-9910024, פקס. 04-9912752

© כל הזכויות שמורות להוברמן משרד עו"ד ונוטריון
בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com